Concurs pentru selectarea unei companii sociologice responsabile de desfășurarea unei cercetări calitative prin desfășurarea focus grupurilor în UTAG și r. Ceadîr Lunga
Institutul pentru Inițiative Strategice (IPIS) este o organizație neguvernamentală din Republica Moldova, fondată în 2016 de un grup de profesioniști cu o vastă experiență în gestionarea treburilor publice. IPIS lucrează pentru a aborda provocările de dezvoltare strategică ale Moldovei dintr-o perspectivă nepolitică. Expertiza IPIS acoperă patru domenii: guvernare eficientă; rezolvarea conflictelor și consolidarea relațiilor interetnice; societate incluzivă și participare civică; comunicare strategică și media.
IPIS implementează în prezent proiectul “Promovarea coeziunii sociale în Moldova prin studierea limbilor române și găgăuze în Unitatea Teritorială Autonomă Găgăuz-Yeri”, finanțat de Ambasada Olandei și Fundația SOROS Moldova.
Durata proiectului: 9 luni (ianuarie 2021- septembrie 2021).
Scopul general al proiectului este de a sprijini conservarea limbii și culturii găgăuze și de a reduce decalajul cultural și lingvistic, precum și neîncrederea crescândă între Găgăuz-Yeri și restul Moldovei.
Descrierea sarcinii
IPIS urmează să contracteze o companie de cercetări sociologice pentru a evalua atitudinea și dorința oamenilor de a studia limbile română și găgăuză, precum și pentru a identifica motivele pentru care limbile română și găgăuză sunt mai puțin utilizate în Unitatea Teritorială Autonomă Găgăuz-Yeri.
Perioada de implementare a contractului: 12 aprilie – 30 aprilie 2021.
Compania va realiza următoarele sarcini de bază:
1.Elaborarea unei note metodologice (cu indicare agendei, și a ghidului de interviu pentru 5 focus grupuri) – 12-20 aprilie 2021;
2.Organizarea a 5 focus-grupuri – 12-20 aprilie 2021;
- părinți din mediul rural (bărbați și femei, cu copii care fac studiile în liceu și gimnaziu);
- părinți din mediul urban (Comrat și Ceadir – Lunga) (bărbați și femei, cu copii care fac studiile în liceu și gimnaziu);
- profesori de limba română de la școlile din UTAG (profesori din mediile urban și rural);
- manageri de școală;
- elevi seniori care studiază limba română de la diferite școli din UTAG (fete și băieți din mediile urban și rural).
3.Transcrierea fiecărei discuții de FG – 24 aprilie 2021;
4.Elaborarea analizei rezultatelor pentru cele 5 focus-grupuri – 30 aprilie 2021.
Pentru mai multe detalii consultați termenii de referință din anexă.
Companiile sociologice interesate sunt invitate să prezinte dosarul de aplicare la adresa de email marinatabarna@gmail.com.
Dosarul de aplicare urmează să fie prezentat în limba română și va conține:
1.Certificatul de înregistrare a companiei;
2.Descrierea metodologiei de lucru;
3.Lista cercetărilor sociologice desfășurate anterior;
4.CV-urile experților care vor fi implicați;
5.Oferta financiară prezentată în MDL și va include toate taxele și impozitele. Oferta financiară trebuie să fie coerentă și să conțină o descriere clară a capitolelor de cheltuieli.
Termen limită de aplicare: 5 aprilie, ora 10.00 (ora Chișinăului)
Termeni de referinta_Sondaj sociologic